Thema
Etalage rond modemerk Stella McCartney.
Doelgroep
Vrouwen: (jong)volwassenen.
Beschrijving
Deze etalage is tot stand gekomen na een grondig onderzoek van het merk Stella McCartney. De etalage was slechts een deel van de opdracht, het andere deel was om een pop-up winkel te ontwerpen die in een container paste. Deze compositie gebruikt vormelementen en kleuren die terugkomen in deze pop-up winkel. Het gaat hier vooral om de natuurlijke look en materialen, iets waar Stella McCartney om bekend staat als vegetarisch merk. Één zijn met de natuur en een zekere exclusiviteit is de boodschap van deze etalage.
Het pop-up concept kan je hieronder bekijken:
Thema
Display met zelfgemaakte keukenproducten, geïnspireerd op een kunstenaar.
Doelgroep
Volwassenen .
Beschrijving
Bij deze opdracht moesten we zelf verschillende productlijnen maken en op een originele manier voorstellen via een display. Ik heb ervoor gekozen om rond de Belgische kunstenaar Mark Verstockt te werken die bekend staat om zijn geometrische ontwerpen. Geïnspireerd door zijn kunst heb ik zelf 4 ontwerpen gemaakt en overgebracht naar keukenartikels. Het idee is dat de 4-delige set op elkaar past en het ontwerp in elkaar overvloeit. Deze kunnen dan achter elkaar gepresenteerd worden door een display die geïnspireerd is op ‘Het Signaal’, een beeld dat Mark Verstockt maakte voor de stad Sint-Niklaas.